همدان - رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان همدان از تشکیل «شوراهای صبر و یاران صلح» در استان خبر داد.

 شورای صبر ویاران صلح در همدان تشکیل شد

 به گزارش قدس آنلاین، مرتضی بهمنی ظهر چهارشنبه  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ابلاغ اساسنامه ستاد ملی صبر و با تأکید رئیس کل دادگستری استان ستاد صبر استان همدان با هدف تعمیم و گسترش فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت تشکیل شد.

بهمنی با اشاره به اینکه اولین جلسه این ستاد با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان و رئیس ستاد صبر استان تشکیل شد گفت: این ستاد در راستای اعتلای صلح و سازش، ارتقاء جایگاه قضائی استان، عرصه صلح طلبی، نهادینه‌سازی عدالت ترمیمی در جامعه و انسجام نهادهای صلح با الهام ازآموزه‌های قرآنی و روایی، لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا و عفو و گذشت تلاش خواهد کرد.

وی با اشاره به دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت‌های سازمان مردم‌نهاد با قوه قضائیه و اجرای سند تحول قضائی در راستای افزایش میزان صلح و سازش افزود: تشکیل شوراهای صبر و یاران صلح در استان با عضویت مدیران ارشد استان و جمعی از فعالان و معتدین عرصه مصالحه از وظایف ستاد صبر استان است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استلن همدان بیان کرد: در این راستا می‌توان با همت اعضای ستاد صبر استان و بهره‌گیری از معتمدین، مشاهیر مذهبی، علمی، فرهنگی اجتماعی، هنری و ورزشی و ساماندهی با عناوین صلح‌یار، همیار صلح، طلایه‌دار صلح و سفیر صلح نسبت به حل اختلاف و فصل خصومت قبل طرح شکایات و دعاوی اقدام کرد و از اهمیت بالایی برخوردار است.  

بهمنی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد صلح مطابق با ماده ۷ اساسنامه ملی صبر، احکام به هریک از اعضای ستاد استانی توسط رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضائی اهدا شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.